Undrar du något?
Titta i våra vanliga frågor eller hör av dig till oss!

Undrar du något?
Titta i våra vanliga frågor eller hör av dig till oss!

OM SKÄRBRÄDOR

Hur ska man sköta våra produkter?


Skölj brädan under varmt rinnande vatten efter användning. Vid behov kan du skrubba med diskmedel och sedan skölja igen.

Rekommenderas det att rengöra skärbrädor med kemikalier?

Nej, kemikalier är inte bra för träets fibrer. Däremot kan du använda naturliga metoder för att rengöra och desinficera skärbrädan – till exempel citron, vinäger, bikarbonat eller salt. Gör så här: skölj först med vatten, skrubba sedan brädan med en av dessa ingredienser, låt verka i cirka 30 sekunder och skölj sedan igen.

Kan skärbrädor diskas i diskmaskin?

Nej, träskärbrädor får inte diskas i diskmaskin! Vi lämnar ingen garanti på produkter som placerats i diskmaskin.

Kan skärbrädor blötläggas?

Nej, träskärbrädor får inte blötläggas! Vi lämnar ingen garanti på produkter som blötlagts.

Bör skärbrädor oljas in?

Ja, och det är enkelt att göra! Smörj in dem då och då med kokos-, valnöts- eller tea tree-olja.

Kan jag skära vad som helst på brädorna?

Ja, men för att undvika korskontaminering bör du aldrig skära kött på samma bräda som du använder för grönsaker eller andra råvaror.

Det bästa är att ha flera skärbrädor hemma – en för bröd, en för kött, en för grönsaker och frukt.

Även otvättade frukter och grönsaker kan sprida bakterier, så se alltid till att tvätta dem noggrant innan du skär upp dem på brädan.

ANGÅENDE BESTÄLLNINGAR

Vilken är er retur- och avbeställningspolicy?


Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt gällande konsumentlag. Returen sker på kundens bekostnad.

En beställning kan avbeställas fram till dess att paketet har skickats. I sådana fall återbetalar vi hela beloppet inom 5 arbetsdagar.

Hur snabbt behandlar ni beställningar?

Vi skickar alltid beställningar inom 1–3 arbetsdagar efter att vårt system för bedrägerikontroll har godkänt köpet.

Om du beställer under helgen skickas ditt paket tidigast på måndagen. Så snart din beställning har skickats får du en automatisk leveransbekräftelse från oss.

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

Inom några minuter efter att du har lagt din beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte har fått något mejl, vänligen kontakta oss.

Hur kan jag spåra min beställning?

Så snart din order har lämnat vårt lager skickar vi ett mejl med spårningsinformation.

Vilken fraktleverantör använder ni?

Vi samarbetar med PostNord för trygga och snabba leveranser.

Tull och moms

Alla våra priser inkluderar moms.

Finns alla produkter i lager?

Ja, alla produkter som visas i webbshoppen finns i vårt lager i Göteborg!

KONTAKT

Om du har frågor om våra produkter eller vill veta status för din beställning (leverans och spårning), skriv till oss på info@ragnarboard.se eller support@ragnarboard.se, eller använd kontaktformuläret nedan.

KONTAKT

Om du har frågor om våra produkter
eller vill veta status för din beställning (leverans och spårning), skriv till oss
support@ragnarboard.se
eller använd kontaktformuläret nedan.

Kontaktformulär